Wednesday 28 November 2007

Pickles

Behalve een leraar die tegen hem schreeuwde. Ze hadden vaak een goede reden. Het spijt me juffrouw zei Rick. Mijn pen is ontploft. Ik kon er niets aan doen. Dat zal wel waar zijn zei juffrouw Marks. Pennen ontploffen de hele tijd. Je moet mijn bureaulade eens zien als ik er een paar te lang in laat liggen. Ze zijn een gevaar die ontploffende pennen. Ik vraag me af waarom ze die blijven verkopen. Het is een mysterie knikte Rick. Juffrouw Marks plukte een stuk van de pen uit haar haar en legde het op Ricks bank. Met genoeg tijd misschien zei hij. Ik ben bang dat tijd van ons blijft wegglippen zei juffrouw Marks. Ik hoop dat je een reserve hebt Rick schudde langzaam zijn hoofd. Hij kan de mijne lenen zei een stem naast hem. Wat hem betrof bestond er op heel de wereld geen mooiere stem. Hij kwam ook als een complete verrassing. Bedankt voor je hulp Seph zei juffrouw Marks. Ik ben er zeker van dat meneer Pickles je heel dankbaar is. Net als de rest va! n de klas nu we terug naar het oude Griekenland kunnen gaan. Rick lachte naar Seph en nam haar pen aan. Hij was verrast dat het een vulpen was en geen balpen zoals de zijne. Weet je zeker dat ik deze mag gebruiken fluisterde hij. Doe maar fluisterde Seph terug. Wat een vergissing dacht Rick. Hij concentreerde zich weer op de geschiedenisles. Al snel verdwenen het Parthenon en de Acropolis uit zijn hoofd. Juffrouw Marks werd stil en hij dacht weer aan waarover hij aan het denken was voordat zijn pen ontplofte. Misschien was hij toch verantwoordelijk voor dat ongelukje. Hij had met de pen geprutst losgeschroefd de vulling eruit gehaald alles weer dicht gemaakt. Zonder het te weten had hij teveel spanning op de kleine metalen veer binnenin uitgeoefend tot het . ontplofte was er echt het beste woord voor. Dat kon geen toeval zijn. Die ochtend was Rick te laat op school gekomen. De bus gemist deze keer echt. Het was zijn schuld niet. Een zwervende vleermuis bots! te bijna tegen hem op onderweg naar de bushalte. Hij moest zich achte r een brievenbus verbergen. Gelukkig maakte juffrouw Marks er geen probleem van. Juffrouw Marks was n van de jongere leerkrachten de nieuwe generatie. Streng maar begripvol een heel belangrijke eigenschap. Door de bus te missen had hij ook de voorstelling van Seph gemist. Daarom wist hij niets van dit nieuwe meisje behalve haar voornaam. En dat ze aan de bank naast hem zat. Zeker en vast geen toeval. Rick leunde achteruit in zijn stoel. Seph zat netjes rechtop dus nu kon hij haar bekijken zonder op te vallen. Schouderlang haar van het puurste zwart dat hij ooit gezien had. Een licht gebruinde huid zo gaaf als van een pasgeboren baby. Nee dat klopte niet. Pasgeboren baby s waren helemaal bloederig. Alleen in films kwamen ze netjes afgespoeld uit de baarmoeder. Snel aan iets anders denken. Rick s ogen sperden zich open. Pickles riep juffrouw Marks. Totaal van slag staarde Rick naar het plafond van het klaslokaal. Hij voelde zijn hoofd rood worden. Het was z! ijn dagje niet. Stil jullie riep juffrouw Marks tegen de klas. Rick ben je ok Ze knielde bij hem neer en legde haar hand op zijn schouder. Ze noemde hem nooit bij zijn voornaam. Misschien zou ze hem toch niet buiten gooien. Ze was vast erger geschrokken dan hijzelf. Hij duwde zich recht en schudde hevig met zijn hoofd toen een pijnscheut door zijn rechterarm trok. Pickles je bent me er toch eentje. H hoe kent u onze familiespreuk kreunde Rick. Door elke dag met je door te brengen komt dat vanzelf lachte juffrouw Marks. Vooruit naar de ziekenboeg met jou. Ze keek de klas rond op zoek naar een vrijwilliger om hem te begeleiden. Seph stak haar hand omhoog. Ik breng hem wel juffrouw. Als juffrouw Marks hem niet nog steeds bij de arm had gehouden was hij vast weer zijn evenwicht verloren. Rick staarde het nieuwe meisje aan. Ze lachte naar hem. Hij keek snel naar de vloer. Aan zijn voeten lag de vulpen die Seph hem had geleend. De dagen voor Kerstmis . decembe! r Re nie . februari januari Maangekte . december Zeshonderd en acht .

Source: http://johnnynys.blogspot.com/2007/11/pickles.html


Another site recomended to review: resak35 ( http://resak35.blogspot.com )

No comments: